2008. november 2., vasárnap

DÖK segédanyag

A DÖKös munkában

  1. az lelkesít, hogy...

· hogy látom a pozitív példát, hogy lehet változtatni, hiszem ha másnak sikerült mi miért ne lehetnék rá képesek

· tehetek vmit az iskolámért

2. az a nehéz, hogy ...

· olyan programokat ozzunk létre (dök), amelyekbe sokan bekapcsolódhatnak (sokuknak érdekes)

· felkelteni a diákok figyelmét

· elérjük vhogy mások merjék vállalni saját ötleteiket és véleményüket

3. az a célom, hogy ...

· izgalmasabbá tegyük az iskola életét

· az általunk szervezett programok által a diákok jobban megismerjék egymást, kerüljenek közelebb egymáshoz és összetartóbb közösséget hozzanak létre, mert egységben az erő.

DIÁKOK

* diákok bejelentkezése elegendő létszámban

* törekvés kompromisszumokra

* tanultak befogadása

* délutáni szakkörök, elfoglaltság

* tanulás, odafigyelés, érdeklődés

* programok: megtervezése és megszervezése

DÖK

* iskolarendezvények szervezése

* iskolrendtartás létrehozása

* programok szervezése

* a diákoknak legyenek alapvető jogai a tanárokkal szemben

* diáklap kiadása és szerkesztése

KERŰLETI ISKOLAŰGYI HIVATAL

* anyagi támogatás - pályázni kell

* megfelelő körülményeket biztosítani a tanuláshoz

* iskolák rendezvényeinek támogatása

* versenyek és olimpiászok szervezése

* iskol (épület), ahol az egész megvalósulhat

* tantermeket beremdezni a terem jellegéhez mérten + felszerelése

ALAPÍTÓ – kerületi iskolaügyi hivatal, egyház

* szabadidő feláldozás

* anyagi háttér

* feltételek bebiztosítása a működéshez

* igazgató kinevezése és leváltása

IGAZGATÓ, IGAZGATÓHELYETTES


* irányít

* jól vezetni

* fejlesztés

* diákok odacsábítása

* jó tanárok

* pénzzel foglalkozni

* felelősség

* szakértelem

* vezetés

* akarat

* szervezés

* megfelelő tanári kar biztosítása

* megfelelő eszközök biztositasa pl. Tankonyv

* szakképzett tnárok biztosítása


PEDELLUS, PORTÁS, SZAKÁCS, TAKARÍTÓK

* tisztaság fenntartása

* kiegészítő munkák

* ebéd biztosítása

ISKOLATANÁCS

* vezetők kiválasztása(igazgató, helyettes)

* nemcsak a diákoknak a vezetőségnek is aktívnak kell lennie

* igazgató választása

* az iskola jövőjének tervezése

* rend fenntartása (szabályzat)

* legyenek olyan akciók, melyek a diákokat összetartják

* pénzügyek intézése

TANÁROK


* tanári kar – tanítás

* rend felügyelése

* színvonalas oktatás

* a lehetőségekhez mérten minden diákkal individuálisan foglalkozni

* programszervezés

* gyereknevelés

* bizonyos színvonalat elérni

* szakkörök

* kirándulások szervezése

* tanárok is készüljenek

* a tanárok szívből és ne kényszerből tanítsanak

* órarend megírása

* irányítás

2 megjegyzés:

Hodossy Katalin írta...

Erika, koszonom szepen, hogy feltoltotted.

Kati

Erika írta...

Igazán nincs mit, de a viszonyokat nem találtam.

:)